Wat laat je van Amsterdam zien aan je buitenlandse vrienden?

15 februari 2018 - Amsterdam, Nederland

Amsterdam is een wereldbekende stad. In Amerika denken veel mensen zelfs dat het een land is. Bij buitenlanders die Amsterdam kennen, staat het meestal bekend om de vele coffeeshops, de Red light district de grachten en kanalen. Amsterdam heeft natuurlijk veel meer te bieden, maar wat laat je zien als je maar 1 dag hebt?

De eerste indruk

Vanuit Schiphol kun je gelijk vertellen over het feit dat wij hier onder het zee niveau leven en hoe wij dat hebben gedaan. Dat alles vlak is hoef je verder niet te vertellen. Eenmaal in Amsterdam aangekomen, trekken veel toeristen richting het Museumplein. De meest bekende musea zijn hier te vinden zoals het Rijksmuseum, Het van Gogh Museum en het Stedelijk Museum. Sinds kort vind je ook het Moco museum waar o.a. tentoonstellingen van Banksy worden getoond.

Het dilemma van 1 dag Amsterdam

Je zult voor alle leuke activiteiten op zijn minst 2 a 3 dagen nodig hebben, waar je keuzes zal moeten maken. Ga je dan op die ene dag in Amsterdam 2 uur in de rij staan voor het Anne Frank House? Niet heel verstandig. Het hangt uiteraard af van de leeftijd van degene die je de stad laat zien. Daarom vertel ik graag hoe mijn dag is verlopen.

Fietsen huren

Met de fiets zijn wij het eerste uur door de stad gaan fietsen. Ik had twee vrienden over met de leeftijd van 26 jaar. Na de ochtendspits was het nog steeds goed opletten met de drukte van de stad. Vandaar dat ik hen eerst de regels heb verteld. Wij zijn lekker gaan lunchen bij Cora op het Leidseplein. Hier hebben we de fietsen laten staan en zijn we op een klein bootje gestapt. De hoeveelheid foto's die werden gemaakt was niet bij te houden.

Heineken Experience

We hebben aangemeerd bij de Heineken Experience. Deze interactieve tour was geweldig voor mijn Amerikaanse vrienden. In Amerika vinden ze Heineken ook een van de beste bieren om te drinken. De tour duurde 1 uur en vervolgens hebben we op de rooftop bar nog 2 a 3 biertjes gedronken. Het uitzicht is echt een aanraden. De kaartjes hadden we online gekocht, dit scheelde tijd met de rij.

Bloemenmarkt

Vervolgens zijn we richting Rembrandtplein gegaan met de tram. Na een kleine snack bij de Febo (wat ook een heuse experience was) zijn we doorgegaan naar de bloemenmarkt. Mijn vrienden wilden namelijk ook wat shoppen, vandaar dat we door zijn gegaan naar de Kalverstraat. Na 1 klein uurtje shoppen zijn we bij de Dam Wat gaan Eten.

Red Light District

Heel kort zijn wij even over de wallen gelopen om de Amsterdam ervaring toch compleet te maken. Hier troffen we de Buldog aan waar je ook een biertje kan drinken en zodoende hadden we de coffeeshop ook gelijk gehad.

Hotel W

Tot slot, zijn we vlakbij de Dam naar de rooftop bar van Hotel W gegaan. Het onvergetelijke uitzicht van W en de luxe cocktails beviel goed. Bovendien zat je hier tussen de locals. Vanaf de Dam was het een klein stukje lopen over de Damrak om bij Amsterdam Centraal te eindigen.

Een onvergetelijke dag.

Van reisblog naar fotoboek